Events met een sociale twist

Super Single Moms

Stichting Single SuperMom is opgericht in 2008 door Eva Yoo Ri Brussaard en biedt ondersteuning aan alleenstaande moeders en hun kinderen door het hele land. Ons doel is het versterken van de sociaaleconomische positie, het welzijn én het netwerk van alleenstaande moeders. Dat doen wij via onze website, onze Facebook-groep en door het organiseren van verschillende activiteiten, van workshops en trainingen tot netwerkevents en sociale activiteiten. Ook organiseren wij inloopuren waar alleenstaande moeders hun vragen kunnen stellen en naar de juiste instanties kunnen worden doorverwezen.

Lori Events

Bent u op zoek naar een creatieve duizendpoot die alles voor u regelt tot in de kleinste details dan bent u bij Lori Events aan het goede adres. Wij staan voor kwaliteit en een mooie beleving voor elke activiteit of evenement.

Wijkcentrum De Rank

De oorsprong van de huidige Stichting is ontstaan uit St. de Rank oprichter, Arie Knoester (2005) en St. Zout der Aarde den Haag (2017)  oprichter, Sam Nanhu. Sam kreeg de opdracht van zijn moedergemeente in Rotterdam om een gemeente te starten in Den Haag en Arie zocht iemand die het werk van de Rank kon voortzetten. Hieruit ontstond Zout der Aarde Den Haag en Inloop de Rank. De kerk Zout der Aarde Den Haag ontstaan uit de activiteiten, gaat na vele voorbereidingsjaren waarschijnlijk in 2021 fuseren met  Huizen van Licht. Zo kan de Rank zich bezighouden met haar kernactiviteiten.

Podium Noord

Podium NOORD is hét nieuwe podium voor kunst en cultuur in Haagse Hout.

Wij organiseren, faciliteren en ontplooien kunst- en cultuurprojecten waarbij stadsdeelbewoners, vrijwilligers en partners uit Haagse Hout mee kunnen doen.

Een nieuwe organisatie met een stevig netwerk van in Haagse Hout en daarbuiten. Met kennis en ervaring in het begeleiden, ondersteunen en faciliteren van makers, het opzetten van muziek- en theaterprogrammering en het tot stand brengen van culturele initiatieven.

D-ENT

D-Ent is door Narelle Thomas opgericht om het delen van haar passie voor Dans & Entertainment helemaal ‘het einde’ te maken in welke vorm dan ook. Vandaar ook de dubbelzinnige naam D-Ent (Dance & ENTertainment, maar ook ‘The End’).

Wijkdienstencentrum Mariahoeve

In het wijkcentrum ontmoeten wijkbewoners elkaar. Welzijnsorganisaties en vrijwilligersorganisaties organiseren er samen met buurtbewoners projecten en activiteiten.

Woej De Plint

Wijk- en dienstencentrum De Plint in Leidschendam biedt plek aan vele activiteiten. In het wijkcentrum is altijd wel wat te doen. Het centrum fungeert als ’huiskamer’ van de wijk Prinsenhof. De centrale hal heeft het karakter van een ontmoetingsplaats waar iedereen gewoon kan binnenstappen. Zo wordt er dagelijks door wijkbewoners, deelnemers en groepen gegeten of koffie gedronken en het nieuws van alle dag besproken.

Stichting Mara Opstap

Samen met vrijwilligers zet Mara zich in voor mensen in kwetsbare posities, vanuit de overtuiging dat iedereen van waarde is en dat verbondenheid tussen mensen van levensbelang is. Wij werken vanuit vertrouwen in mensen en sluiten aan bij het verlangen naar een goede toekomst voor iedereen.

Coöperatie EVA

Coöperatie Eva brengt vrouwen met een passie voor ondernemen dichter tot de arbeidsmarkt. Deze inspirerende vrouwen worden met kennis en verantwoordelijkheid voorbereid op het zelfstandig ondernemerschap. Zij kunnen bij Eva ondernemen met behoud van uitkering. Geld dat zij verdienen investeren zij in een opleiding of in hun onderneming. Eva ondersteunt de vrouwen met de administratie, marketing en de huisvesting van hun onderneming. En Eva stimuleert hen om samen te werken, gebruik te maken van elkaars talenten en samen nieuwe concepten te ontwikkelen. Dat doen de vrouwen met hart en ziel.